Beschrijving
Dit boek verschijnt enkel in digitale vorm. U vindt het exclusief terug in één of meerdere modules van BlueConnect.
Meer info: www.blueconnect.be | info@blueconnect.be
In deze Nederlandse bewerking van David Amiels ‘Les techniques d’arrimage. Guide de bonnes pratiques’ bundelt Sofie Lenaerts alle kennis die u als verbalisant nodig heeft om een goede controle uit te voeren van de lading.
Aan de ene kant geeft dit boek een overzicht van het volledige wetgevend kader rond ladingzekering. Daarbij komen zowel de Belgische als de Europese reglementering aan bod. Aan de andere kant overloopt de auteur een waaier aan technische en wetenschappelijke kennis. Heb u vragen over de verpakking, fysieke krachten of de constructie van het voertuig? Dan vindt u hier snel een antwoord. Ook de verschillende zekeringsmiddelen en -methodes worden in detail besproken, gaande van spanbanden tot de neerzekering en directe zekering. Het boek is rijkelijk geïllustreerd met foto’s, tabellen en goed/fout voorbeelden. Bovendien geeft Sofie Lenaerts in het laatste deel een handige samenvatting van de controle. Zo wordt deze complexe procedure een stuk makkelijker.
Dankzij de samenwerking tussen Sofie Lenaerts en David Amiel, is dit de eerste cursus Ladingzekering die in alle Vlaamse en Waalse politiescholen gebruikt kan worden. Het is echter ook een praktijkgericht referentiewerk voor alle verkeersspecialisten die op het terrein de Ladingzekering controleren.
Raadpleeg de digitale editie van dit boek exclusief in BlueConnect
|
|
De digitale editie van deze uitgave vindt u exclusief terug in één of meerdere modules van BlueConnect.
Dankzij het samenspel van praktijkgerichte kennis en gebruiksvriendelijke features, een unieke focus op de politie en vrij te combineren themamodules is BlueConnect dé innovatieve informatie- en inspiratiebron voor iedere politiemedewerker die slimmer wil werken.
Graag meer informatie, een vrijblijvende offerte of een demo? Maak kennis met BlueConnect op www.blueconnect.be of neem contact met ons op via 050 64 28 18 of info@blueconnect.be.
|
|
|
|
Als eerste op de hoogte van onze initatieven en van al het belangrijke nieuws over en voor de politie? Schrijf u in op onze gratis nieuwsbrief. |
Inhoudstafel
1. |
Wetgeving |
1.1. |
Belgische reglementering |
1.2. |
EU-reglementering |
1.3. |
Internationale richtlijnen |
2. |
De verpakking |
2.1. |
Gebruikte materialen |
2.2. |
Verpakkingsmethodes |
2.3. |
Testmethodes |
3. |
Fysieke krachten |
3.1. |
Massa en gewicht |
3.2. |
De traagheidskrachten |
3.3. |
De wrijvingskracht |
3.4. |
Ladingszekeringskracht |
3.5. |
Opwaartse krachten |
3.6. |
Blokkeerkracht FB |
4. |
Voertuigcontrole |
4.1. |
Voertuigconstructie - Code L volgens EN12642:2006 |
4.2. |
Voertuigconstructie - Code XL volgens EN12642:2006 |
4.3. |
Deuren |
4.4. |
Palletrand (vloerrand) |
4.5. |
Documentatie |
4.6. |
Markering |
4.7. |
Onderhoud |
4.8. |
Gebruik |
4.9. |
Voorbeeld certificaat XL |
4.10. |
Gebruiksuitrusting |
4.11. |
Verankeringspunten |
4.12. |
ISO-Containers (ISO 1496-1) |
4.13. |
Wissellaadbakken |
4.14. |
Specifieke uitrusting |
4.15. |
Voertuigconstructie categorie N1 |
5. |
Zekeringsmiddelen |
5.1. |
Synthetische spanbanden - EN12195-2 |
5.2. |
Kettingen volgens EN12195-3 |
5.3. |
Kabels volgens EN12195-4 |
5.4. |
Netten en afdekzeilen |
5.5. |
Palen volgens EUMOS 40511 |
5.6. |
Blokkeringsmiddelen |
5.7. |
Tussenwandblokkeringen |
5.8. |
Opvulmateriaal |
5.9. |
Hoekbeschermers |
6. |
Zekeringsmethoden |
6.1. |
Algemeen beginsel |
6.2. |
Vergrendelen |
6.3. |
Totale opsluiting |
6.4. |
Neerzekering |
6.5. |
Directe zekering |
6.6. |
Zekeren tegen kantelen |
7. |
Controle |
|
|
|
|
Maakt deel uit van de reeks
|
BlueConnect | Online bibliotheek voor de politie
De innovatieve informatie- en inspiratiebron voor slim politiewerk
Dankzij het samenspel van praktijkgerichte kennis en gebruiksvriendelijke features, een unieke focus op de politie en vrij te combineren e-learnings en themamodules is BlueConnect dé innovatieve informatie- en inspiratiebron voor iedere politiemedewerker die slimmer wil werken.
|