Integer werken, agressievrije klanten
BeschrijvingVeel organisaties zijn bewust bezig met de aanpak van agressie. Zo bekleedt de aanpak van agressie vaak een bevoorrechte positie in het takenpakket van de preventie-adviseur en leren medewerkers in specifieke trainingen om te gaan met agressie.
Maar kunt u wel leren omgaan met agressie? En zo ja, wilt u dat dan werkelijk leren?
Dit boek is een statement en toont aan dat agressie niet getolereerd kan worden. Want, wie agressief gedrag vertoont, kan niet op een behoorlijke en integere manier worden geholpen. De boodschap van dit boek is dan ook dat agressie moet worden verbannen en dat enkel integere dienstverlening goede dienstverlening is.
Auteur Aad Klaassen toont aan welk gedrag wel en niet door de beugel kan. Met behulp van praktische oplossingen en aan de hand van een benadering die ruimschoots haar waarde in het werkveld heeft bewezen, toont hij u hoe u een integere dienstverlening in de praktijk realiseert, en dit zowel op het niveau van de individuele medewerker als op het niveau van uw organisatie.
Deze uitgave vindt u ook terug in de digitale bibliotheek van VIEWZCONNECT

VIEWZConnect is een innovatief online platform boordevol onmisbare kennis voor iedere welzijns- en zorgprofessional. Het kennispunt bevat een brede waaier aan informatie en tools, in de vorm van boeken, een tijdschrift, modellen en documenten, veelgestelde vragen, een wetgevingsdatabank, …
Al geabonneerd op VIEWZCONNECT?
- Dan kunt u de digitale editie van deze uitgave meteen raadplegen op VIEWZConnect.
- Dan bent u dankzij de automatische updates van VIEWZConnect zeker dat u steeds de meest recente versie van deze uitgave raadpleegt.
Nog niet geabonneerd op VIEWZCONNECT?
|
Schrijf u in op de nieuwsbrief "Welzijn en zorg | VIEWZ".
- Ontvang updates over nieuwe regelgeving, hot topics, belangrijke trends, ...
- Blijf op de hoogte van niet te missen opleidingen en studiedagen.
- Ontdek in primeur nieuwigheden en interessante initiatieven.

Inhoudstafel
1. |
Beleid op wangedrag |
2. |
Wangedrag |
3. |
Emoties, boosheid, agressie |
4. |
Emoties in het klantcontact |
5. |
Reageren op wangedrag |
6. |
Aanpakken |
7. |
Oplossingsrichtingen |
8. |
De organisatienorm |
9. |
Handhaven |
10. |
Regiemaatregelen - Sancties - Gevolg geven |
11. |
Escalatiemodel |
12. |
Wangedrag aan de telefoon |
13. |
Huis- of bedrijfsbezoek |
14. |
Sociale media |
15. |
Praktisch allerlei |
16. |
Begrippen en definities |
|
|
Maakt deel uit van de reeks
Aanverwante producten:
|
JEZ11 in beeld
Een reflectie op het werken met jongeren in de bijzondere jeugdzorg
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Ducatteeuw S.
ISBN: 978 90 4961 600 7
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Intervisie met impact
Effectiever van elkaar leren
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: A-Tjak J., Seys A.
ISBN: 978 90 4961 630 4
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Kleine gids voor dementie
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
,
VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Lamers H., Lemey Lieve, Mevesen B., Okerman G., van den Ameele J., Berdai Chaouni S.
ISBN: 978 90 4961 787 5
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Te mooi om (niet) waar te zijn
Klantgericht organisatieontwerp in social profit
Deel van reeks:
Lokaal management & beleid
,
MATConnect | Online bibliotheek lokaal management en beleid
,
VIEWZConnect | Online bibliotheek welzijn en zorg
Auteur: Vandooren Tom
ISBN: 978 90 4961 642 7
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
Met hart en ziel, en veel nuchter verstand
31 verhalen van OCMW-maatschappelijk werkers
Deel van reeks:
VIEWZ - Publicaties
Auteur: De Baere Guido
ISBN: 978 90 496 1882 7
Publicatievorm:
Boek
Kenmerken:
Vastbladig
|
|
|
|